google ad manager kullanımı

Om een advertentiecampagne te maken met Google Ad Manager, moet u eerst beslissen op welk apparaat of apparaatcategorie u zich wilt richten. Dit wordt “targeting” genoemd Daarna moet u beslissen welk type advertenties zal worden geleverd – op tekst gebaseerde advertenties of op afbeeldingen gebaseerde advertenties. Als je op tekst gebaseerde advertenties gebruikt, zijn er een paar opties voor de opmaak van je bericht. Je kunt een app’s call-to datum en tijd in seconden gebruiken (bijv. 1206153600), de huidige dag van de maand (bijv. 5), de huidige week van het jaar (bijv. 14) of gewoon een willekeurige tekenreeks intypen als het geen betekenis heeft buiten je specifieke campagne setup proces (“”)dan moet je beslissen welke plaatsingen gebruikt zullen worden om je advertenties te leveren. Je kunt een app categorie targeten (bv. Games), een specifiek kanaal (bv. Display) of gewoon de code van het kanaal opschrijven – “((1))” als je wilt dat ze allemaal dezelfde configuratieopties gebruiken, en dan tenslotteschrijf op hoe vaak je wilt dat elke advertentie getoond wordt. Hierna kun je nu je eerste campagne opzetten.