20 vragen die je moet beantwoorden voor een goed converterende landingspagina

De Voordelen en Nadelen van WooCommerce voor Nederlandse Webwinkel Eigenaren

Het kiezen van het juiste platform voor je webwinkel is cruciaal voor het succes van je onderneming. Voor veel Nederlandse webwinkel eigenaren is WooCommerce een populaire keuze, dankzij de combinatie van flexibiliteit en betaalbaarheid. In deze blogpost nemen we een...

Onmisbare Linkbuilding soorten sites om Je SEO naar het Volgende Niveau te Tillen

Linkbuilding is een onmisbaar onderdeel van elke succesvolle SEO-strategie. Hier is een uitgebreide lijst van verschillende soorten websites waar je waardevolle links kunt vergaren. Deze bronnen helpen je niet alleen om je linkprofiel uit te breiden, maar zorgen er...

20 Redenen Waarom Je SEO-Bureau Je Geld Verspild en Hoe Ze Je Bedrijf Schade Toebrengen!

Heb je ooit het gevoel gehad dat je SEO-bureau je meer beloften maakt dan resultaten levert? Je bent niet de enige! Veel bedrijven zijn gefrustreerd door de praktijken en de tegenvallende resultaten van hun SEO-diensten. Voordat je nog meer tijd en geld verspilt,...

De 22 beste SEO tools van 2024

Ahrefs: Ahrefs is een uitgebreide SEO-tool die bekend staat om zijn diepgaande zoekwoordonderzoek en backlink-analyse. Het biedt functies zoals site-audits, rank tracking, en concurrentieanalyse. Gebruikers kunnen inzicht krijgen in de zoekwoorden waarvoor hun...

Eenvoudige Tips voor een Beter Website-ontwerp en Meer Verkopen (conversieoptimalisatie)

Wil je dat meer mensen iets kopen of inschrijven op je website? Dan is deze gids iets voor jou! We gaan het hebben over hoe je je website beter kunt maken zodat meer bezoekers doen wat je wilt. Wij hebben 10 websites geanalyseerd en bekeken wat er vaak misgaat op...

Een sterk converterende landingspagina helpt mensen begrijpen wat je product doet en waarom ze er zich druk over moeten maken. We bouwen al een tijdje landingspagina’s met zijn allen en er is een patroon vastgesteld dat werkt. Wijk niet af van dit patroon tenzij je een goede reden hebt. Bewaar de mooie sliders en afbeeldingen etc. voor de rest van je marketing uitingen.

Wat doe je?

Is het voor een kind eenvoudig te begrijpen wat je product doet op basis van je kop?

Is het in je kop duidelijk voor wie je product bedoeld is?

Legt je ondertitel in tien woorden of minder uit hoe je product zijn beloften vervult?

Bevat je landingspagina een screenshot, demo, of voorbeeld van wat er aangeboden wordt?

Waarom zou ik er iets om geven?

Legt je landingspagina nadrukkelijk uit wat je product kan doen voor je klant? Dus voordelen in de eerste alinea en géén eigenschappen van het product.

Legt de tekst duidelijk uit welke voordelen je product heeft ten opzichte van andere bestaande oplossingen?

Bevat de tekst indrukwekkende statistieken die het nut of de populariteit van het product samenvatten?

Bied je iets gratis aan op uw landingspagina om de klant mee te krijgen in een langere relatie?

Waarom zou ik je geloven?

Toont je landingspagina bewijs van de voordelen (zoals praktijkvoorbeelden) die je belooft?

Toon je duidelijk pictogrammen/afbeeldingen om de veiligheid en beveiliging van gegevens die de gebruiker verstuurd te garanderen?

Bevat je landingspagina reviews (of logo’s) van bestaande klanten?

Is je landingspagina HTTPS beveiligd?

Bied je landingspagina een garantie of terugbetaling?

Gaat je landingspagina in op de meest voorkomende bezwaren van mensen?

Waar beginnen we?

Bevat je landingspagina 1 enkel aanbod waaruit bezoekers kunnen kiezen? Als je meerdere aanbiedingen hebt, kun je overwegen meerdere landingspagina’s te maken, zodat elk aanbod relevant en doelgericht is.

Staan je call-to-action, headline en belangrijkste voordeel dicht bij elkaar? Probeer de bezoeker te begeleiden door belangrijke elementen naast elkaar te plaatsen op de landingspagina.

Staat je call-to-action boven de vouw van de pagina? Om te voorkomen dat bezoekers niet naar beneden scrollen, kun je proberen je call-to-action boven de vouw van de pagina te plaatsen.

Zoals je hieronder ziet kan het nog veel beter op PowerSEO wanneer ik dit schrijf.

Call to action kan beter op powerseo

Is je call-to-action duidelijk op (letterlijk) 10 stappen van het scherm (grootte, kleur, contrast)?

Begint je call-to-action met een werkwoord en beschrijf je wat er vervolgens gaat gebeuren (Proefperiode starten, Prijzen bekijken, Op een wachtlijst komen)? Een tekst met wat er gaat gebeuren en waarom op de call-to-action maakt het makkelijker voor de bezoeker om een reden te bedenken om erop te klikken.

Heeft je landingspagina minder dan drie uitgaande links? Idealiter zou een landingspagina geen externe links moeten hebben, zodat een bezoeker niet wordt afgeleid.

Is je landingspagina een 1 stap pagina? Landingspagina’s met één stap werken veel beter in vergelijking met landingspagina’s met meerdere stappen om te kopen. Dus van de landingspagina naar betalen of welke actie je ook maar verlangt van de bezoekers is het beste.

Locatie en Contact

PowerSEO
Cantaart 11
9291 AK Kollum

Whatsapp: Klik hier

Info@powerseo.nl

Wie is PowerSEO

PowerSEO is een merk van VDMmarketing. Al meer dan 10 jaar ervaring in SEO met bewezen methodes.

× Hoe kan ik je helpen?